This Is Our Story

2002

Startet på ergoterapistudiet i Trondheim. Møter Raymond men blir ikke skikkelig kjent før året etter. Jeg er fortsatt litt irritert og bitter over at jeg endte opp med bachelor i ergoterapi. Kunne ha valgt så utrolig mye annet som er mer anvendelig og interessant! Men men… møtte jo mannen min der, så skal ikke klage alt for mye!

2003

Praksisstudie i Fredrikstad på vårparten.

Ble senere samme år sammen med Ray på tross av at han trodde jeg var en hoven moldenser, og på tross av at han hadde rosa hanekam 🙂 Kjærlighet ved 2. blikk altså.

2004

Praksisstudie i Honningsvåg sammen med Raymond januar til mars. Hvis du nettopp har blitt sammen med typen din og ønsker å finne kjapt ut om dere passer sammen, er det bare å stikke nord for polarsirkelen i tre måneder.

Praksisstudie i Zimbabwe fra september til november. Besøker også Sør-Afrika, Mauritius og drar på safari i Kruger-parken- Jeg har skrevet et innlegg om oppholdet HER

Raymond veltet i handicapbilen….

2005

Ferdig med bachelorgrad i ergoterapi. Ingen jobb.

Flyttet til Sunnmøre der vi jobbet som sjauere på verft i 6 måneder. Sparte opp penger til utdannelse i utlandet. Orange oljehyre og makrell i tomat til lunsj var en del av hverdagen disse månedene.

…23 tonn med translam spas ut med bøtte og spade

2006

Flyttet til New Zealand for et år. Studerte Post Graduate Diploma In Health Science på University of Auckland. Se tidligere innlegg HER

Reiste rundt på Nord-Øya og Sør-øya på NZ, Fiji, Australia, New Caledonia, Singapore

Oppretttet Facebook-profil – revolusjonerende for å holde kontakt med alle der hjemme.

2007

Bodde i Trygdekjelleren til mamma og jobbet i Trondheim første halvår. Jeg jobbet som servitør og Raymond som postmann. Vi måtte passe nøye på at vi ikke jobbet for mye, for da gikk der utover trygden (!).

Roskilde-Festivalen og Arrow Rock i Nederland i bobil sammen med Raymond, Henriette, Trond, Thomas, Pål Ove

Flyttet til Dundalk i Irland der vi solgte kontorutstyr til det norske bedriftsmarkedet. Reiste hjem til Norge igjen til jul.

I Irland benyttet vi oss av billige flyturer med Ryanair: besøkte blant annet Stockholm, Belfast og Edinburgh. Hadde leiebil i mange måneder så vi kjørte mye rundt  i Irland. Se tidligere innlegg HER

2008

Bodde i kjellern til mamma (igjen) noen måneder før vi reiste til Spania for å prøve lykken på jobbmarkedet der. Fikk jobb i Citibank i Barcelona. Jobbet mot det norske markedet sammen med en fargerik gjeng.Feirer pappa sin 60-årsdag med besøk fra hele slekta i Barcelona

Her i Andorra med leid Mini…

2009

Finanskrise. Flyttet til Norge der vi (ironisk nok) fikk jobb innen bank-og forsikring. Bodde i kjelleren til svigers i 6 måneder før vi kjøpte oss hus i Sandvika (Tjørvåg).Første tur til Las Vegas høsten 2009. Da var vi også på første Def Leppard-konsert utenfor Norge. Vi var ikke så gode på hagestell.. Svigerfar måtte ordne opp, mens Raymond sjekker mobilen..

2010

I oktober forlovet vi oss og startet å planlegge bryllup i Trondheim i 2012. Som de kongelige spikret vi dato med det samme.

2011

Vår første langtur til USA og Canada der vi besøker Toronto, Montreal, New York og Island.I juli reiser vi til Roskilde-festivalen sammen med  Henriette, Snorre, Benedikte og Melissa

Båttur i Niagra Falls – Raymond er redd for å ødelegge sveisen …

2012

Jeg begynte å jobbe i samme firma som Raymond, og det ble mange Trondheimsturer ifm bryllupsplanleggingen. Vi giftet oss 30 juli i Trondheim og reiste på bryllupsreise i august.

Dette var vår andre langtur til USA og Canada, og inkludert også et cruise i Karibien. Vi besøker blant annet Toronto, Quebec, Sarratoga Springs og Lake Placid.

Første blogginnlegge på abeltur.com ble publisert i september

Honeymoon i Karibien

2013

Påskeferien i år var et tre ukers opphold i Las Vegas inkludert Def Leppards Viva Hysteria turne

I juli dro vi på vår fjerde langtur til USA i juli der vi opplevde Hawaii og Las Vegas. Får også Dubai, Stockholm, Helsinki, Amsterdam, København på samvittigheten første halvår. I juni dro jeg, Raymond, Henriette, Snorre, Bjørnar og Benedikte til Hell Fest Festival i Frankrike.

I oktober flyttet vi til Oslo der vi startet eget firma.

Dubai: ørkentur

DSC00483 DSC00501

2014

Påskeferien 2014 ble igjen lagt til Syndens By; Las Vegas. Denne gangen hadde vi med oss Anette og Per Ståle på tur. Sommerferien vår startet med et ukescruise i Alaska etterfulgt av slektsbesøk på Vancouver Island. Fra Vancouver leide vi bil og kjørte innover landet. vi stoppet i Whistler, Banff og Calgary. Fra Calgary tok vi videre fly ned til Montana. Der bodde vi fire dager på en fantastisk ranch. Etter ranchoppholdet flydde vi ned til Virginia der vi så Def Leppard, Kiss og Dave Matthews band spille på Jiffy Lube. Vi fikk også anledningen til en Meet&Greet med Def Leppard! Ferien ble avsluttet med et kort opphold i Williamsburg og Las Vegas.

bjørn11 DSC03043 DSC02083 DSC03166

2015

Vi startet året med en tur til Grand Canaria, der vi bodde en uke på Sheraton Salobre. Vi ble nok dessverre litt skuffet over både standard og service der. I tillegg var det skikkelig dritvær. Men, som vi alltid gjør, vi koser oss uansett, så da pløyet vi oss gjennom flere sesonger med Mad Men. I mars reiste jeg og mamsen over til London for å besøke Sindre og Hedda. Dette var det siste besøket før de flyttet tilbake til Norge igjen. Mars var også en spesiell måned for oss, fordi dette ble måneden vi ble de heldige eierne av Spot Van Halen. Vi hentet han på et hundehotell på Vestlandet, og det ble mange skumle timer i bil for han over fjellet tilbake til Oslo. Nå har han erobret kongedømmet sitt på Lysaker Brygge, og han er en veldig lykkelig og aktiv hund.

I april/mai reiste vi til Montreal for andre gang. Det ble både Hockeykamp, Def Leppard konsert og sightseeing både i og utenfor byen. I påskeferien koset vi oss på Lysaker sammen med Spot. I slutten av juni reiste vi over dammen til USA igjen. Vi startet i California / Beverly Hills der vi blant annet besøkte flere vingårder, før vi reiste over til Hawaii; Maui og Honolulu. Vi fikk blant annet oppleve en super dag på sjøen, der vi duppet avgårde i en liten båt sammen et par guider. og en LOST tur i Honolulu. Fra Hawaii reiste vi videre til Chicago. For en fin by! Regner med at vi reiser tilbake dit en gang. Husker spesielt godt en koselig cafe med verdens beste søtpotetchips, samt en jumbohamburger på Waldorf Astoria.

Bethel Woods, Woodstoc, og Def Leppard var neste på lista. Vi bodde på sjarmerende Hourse & Hounds B&B (med verdens hardeste seng!). Etter noen dager i skogen, kjørte vi videre til Glendorn -enda lengre ute i skogen. Her bodde vi i en hytte, og vi hadde noen merkelige opplevelser der. Sommerens høydepunkt var nok ukesoppholdet vårt i Jackson Hole og Yellowstone National Park. Fy flate for en opplevelse! Vi så The Tetons, Bison, ulv og mange andre ville dyr. Som seg hør og bør, tok vi en svipptur innom Las Vegas før sommerferien 2015 var over.

I september fikk vi oss en tur til Trondheim, og en helgatur til Norefjell. I Oktober flottet vi oss med en weekend på The Thief i Oslo. Vi rundet av året med først en helagtur til Berlin, og til slutt en tur til Edinburgh. Ett innholdsrikt år med mange fantastiske reiseopplevelser og gode minner.

To Be Continued!

DSC01290 DSC03773

One Response to “This Is Our Story

• Trudde vi hadde reist en del eg ………