Warning: Declaration of antispam_for_all_fields::addPluginSubMenu() should be compatible with mijnpress_plugin_framework::addPluginSubMenu($title, $function, $file, $capability = 10, $where = 'plugins.ph...') in /customers/4/d/b/abeltur.com/httpd.www/wp-content/plugins/antispam-for-all-fields/antispam-for-all-fields.php on line 164 Warning: Declaration of antispam_for_all_fields::addPluginContent($links, $file) should be compatible with mijnpress_plugin_framework::addPluginContent($filename, $links, $file, $config_url = NULL) in /customers/4/d/b/abeltur.com/httpd.www/wp-content/plugins/antispam-for-all-fields/antispam-for-all-fields.php on line 164 abeltur.com » De første dagene i New York

De første dagene i New York

Morn fra oss!

Dag 1 i New York: Landet på Newark på formiddagen, og vi hadde da bestilt en natt på Peninsula Hotel. Dette er et topp 5 hotell for oss, og da vi manglet en hotellovernatting, fikset Raymond den første natten vår her. Servicen er ufattelig bra, en super spa-avdeling, og de har bar og takterasse med en fantastisk utsikt. Drinkene og maten er i toppklasse. Drinkene er selvfølgelig farlig gode, så det ble til at vi klarte å holde oss våkne til langt utpå kvelden. Det kjentes dagen etterpå for å si det sånn haha.

Dag 2: Sjekket inn på Trump Hotel, og det er jo nesten litt flaut! Hotellet er kjempebra, men det er jo noe med å indirekte støtte den karen der. Vi hadde bestilt et opphold her for lenge siden som vi ikke fikk avbestilt, så da måtte vi nesten bare bruke de nettene vi har betalt for. Rett etter at vi sjekket inn, samlet det seg en gruppe med demonstranter utenfor. De hadde plakater og roperter, og de styret på der nede. Det tok litt tid før vi skjønte at de faktisk var pro Trump. Kanskje det var derfor de fikk lov til å holde på i noen timer?

Uten mat og drikke, duger The Abeltuns ikke. Spesielt ikke undertegnede. Jeg blir rett og slett dritsur hvis a; jeg er sulten, b; får servert trist mat. Vi fant ut at restauranten på hotellet ikke mindre har både Michelinstjerner og er en del av Relais & Chataux. De har delt opp restauranten i en mer formell del, og en mer uformell del med uteservering. Vi spiste på den siste, men menyen var basert på rettene inne i den formelle delen. My oh my for en mat! Vi spiser ikke kjøtt mer, så for oss går det i kjøttfrie retter, fisk og skalldyr. Det legger absolutt ikke noe hinder for matopplevelsen. Anbefales! Prisnivået ligger på nivå med en god norsk restaurant.

I dag ser det ut til at vi må bytte hotellrom igjen. Vi fikk nemlig et rom med en altfor liten seng, og det hadde vi jo ikke bestilt. Så da får vi se om vi får en liten kompensasjon for det. Raymond har en tendens til å få til mye lurt!

Etter middagen gikk vi en liten runde i Central Park. Det krydde av folk der, alt fra familier som hadde piknikk, turister, vennegjenger og folk som var ute å luftet hundene sine.

Nå skal vi teste ut treningsrommet her, og etter det må vi legge en plan for de neste dagene. Flere reisebrev kommer snart. Ha en flott ettermiddag dere!